Praktikens andra dag

Praktikens andra dag har grytt. Mig finner ni sittandes framför min dator på redaktionen i Arjeplog med en kaffe med mjölk i vänstra handen och telefonen i den högra. Simultanförmågan är på topp och jag befinner mig i den sits jag funderat över hela mitt liv.

Jag har gjort min första kommunringning, ve och fasa, men den gick bra. De samtalen hör inte till de roligaste jag gör, men eftersom kommunen står för en hög procent av nyheterna i en tidning så är det bara ta tjuren vid hornen och göra det. Allt som oftast slutar det bra, precis som idag.

Inget publicerat ännu, men det kan bero på att jag och min handledare använde gårdagen till att prata igenom vad som gäller, hur det går till, mina förväntningar, mina idéer och så vidare. En intervju hann vi med och snacka om att det är lärorikt att se en van journalist arbeta! Jag suger åt mig som en svamp.

Ha en fortsatt bra praktik allihopa, vore kul om ni skriver nån rad här så man får höra hur det går!

Sofie Abrahamsson 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0